Wat is De D.F.C.?

Kent u de ‘digitale frustratiecurve’ al? U vraagt zich nu ongetwijfeld af waarover we het gaan hebben en toch is de kans groot dat u reeds vertrouwd bent met dit fenomeen. We gaan het hier even voor u toelichten.

Tijd voor een nieuwe website?

Het proces begint heel concreet met de beslissing om een website of webshop te lanceren. In eerste instantie bent u matig tot neutraal enthousiast. U geeft de opdracht tot het bouwen ervan en samen met de mensen van uw bedrijf neemt het enthousiasme hand over hand toe want iedereen krijgt ook de kans om zijn of haar zegje te doen. Niet veel later volgt het absolute hoogtepunt: de website of webshop gaan live! Iedereen is euforisch want eindelijk kan de hele wereld ons troetelkindje zien. Maar al snel maakt blijdschap plaats voor een zweem van ontgoocheling. De maanden gaan voorbij en u komt uiteindelijk tot de pijnlijke vaststelling dat er “niemand naar onze website komt”… U raakt met andere woorden gefrustreerd.

Twee cruciale vragen

U stelt zich dan ook terecht de vraag waarom dat zo is, een moment van reflectie dringt zich op. U gaat op zoek naar een verklaring en komt tot het besluit dat u een inschattingsfout gemaakt heeft omdat u op het ogenblik waarop u beslist heeft om te investeren in digitale marketing, u de connotatie maakte dat digitale marketing staat gelijk aan het bouwen van een website of een webshop terwijl u eigenlijk had moeten nadenken over de twee volgende vragen die cruciaal zijn:

 

  1. Hoeveel marketingbudget had ik moeten investeren in de bouw van een website of een webshop?
  2. En hoeveel van mijn marketingbudget moest ik vrij houden om ervoor te zorgen dat ik mijn website of webshop laat renderen?
 

Dat zijn twee lastige vragen waar u misschien niet onmiddellijk een antwoord op hebt. Geen nood, wij kunnen u daarbij helpen. Samen met u gaan we een correct en concreet antwoord formuleren op deze twee kernvragen. Zo zorgen we ervoor dat ambitieuze ondernemers zoals u gespaard blijven van die nare ‘digitale frustratiecurve’ en dat uw digitale initiatieven een succes worden. Hoe we dat precies aanpakken, kan u ontdekken tijdens één van onze exclusieve ‘Lunch & Learn’-sessies waarin we u de basis van digitale groeimarketing bijbrengen en u ook de tools aanreiken waarmee u onmiddellijk zelf aan de slag kan gaan. Eenvoudig inschrijven voor een ‘ContentU Lunch & Learn-sessie’ kan u hier: https://contentu.be/lunchlearn/

Geen tijd om te lezen? 

Sit down, relax en luister naar onze podcasts.

Wat is digitale groeimarketing?

U komt het te weten tijdens onze Lunch & Learn sessies.

Mis geen enkele update.

U hebt plannen om met digitale marketing iets te doen, maar u bent nog op zoek naar concrete tips. Dan is deze nieuwsbrief iets voor u. Mis geen enkele update.

Bedankt voor uw interesse. We houden u als eerste op de hoogte.