Wat is online (b)advertising?

 

Echt waar… wij komen werkelijk alles tegen in gesprekken met ondernemers. Heeft u dit ook ooit meegemaakt? U wil met uw website bovenaan de zoekresultaten in Google staan en u beslist om een bepaald budget te investeren in Google Ads.

“Zoektermenvogelpik”

 

U selecteert een set van zoektermen waarmee u graag wil gevonden worden in de zoekresultaten op de eerste pagina in Google. Uw budget wordt ‘willekeurig’ verdeeld over alle zoektermen. En dan is het afwachten: waar gaan we staan? Wie gaat ons vinden? Wie gaat doorklikken naar onze website? Wie gaat er contact opnemen voor een offerte?

Enkele weken later stelt u het volgende vast:

  1. Uw bedrijf werd 1.000 keer vertoond in de advertentieruimte bovenaan de eerste pagina in Google.
  2. Er hebben 10 mensen doorgeklikt op uw advertentie naar uw website.
  3. Er heeft niemand een contactformulier ingevuld.

Dan hebt u, net zoals vele andere ondernemers die aan de slag gegaan zijn met digitale marketing, last van Google (B)advertising, of anders gezegd: u spendeert willekeurig uw zuurverdiende centen aan een niet-geoptimaliseerde advertentiecampagne in Google. Wie wordt hier beter van, denkt u? U alvast niet.

Wil u ook liever gespaard blijven van digitale frustratie? Ontdek tijdens één van onze ‘Lunch & Learn’-sessies hoe digitale groeimarketing uw bedrijf echt kan laten groeien.

Eenvoudig inschrijven voor een ‘ContentU Lunch & Learn-sessie’ kan u hier: Lunch & Learn.

Geen tijd om te lezen? 

Sit down, relax en luister naar onze podcasts.

Wat is digitale groeimarketing?

U komt het te weten tijdens onze Lunch & Learn sessies.

Mis geen enkele update.

U hebt plannen om met digitale marketing iets te doen, maar u bent nog op zoek naar concrete tips. Dan is deze nieuwsbrief iets voor u. Mis geen enkele update.

Bedankt voor uw interesse. We houden u als eerste op de hoogte.